Čo je Minecraft?
Minecraft je veľmi zaujímavá, pekná, kockovaná, populárna, hra dobrá na zábavu, relax, architektúru alebo len tak na hranie.
Náplň hry
Hra Minecraft nemá koniec (napriek tomu sa porazenie Ender Draka môže brať ako ukončenie, no hra pokračuje ďalej) a náplňou hry je stavanie kociek (blokov) z rôznych materiálov, tvorba (crafting) rôznych herných vecí (itemov), boj s agresívnymi mobmi (protivníkmi), pestovanie rastlín (a potravy), alebo získavanie zdrojov. V multiplayeri môžu naviac hráči spolupracovať alebo kradnúť veci iným hráčom (alebo obe naraz), bojovať alebo medzi sebou obchodovať. Svet Minecraftu môžu hráči celkom zmeniť.
Herné režimy (Gamemode)
V Minecrafte sú v súčastnosti štyri herné režimy:
1. Survival (hra o prežitie)
Podstatou tohoto režimu je prežitie v hre počas noci (kedy sa zjavujú agresívny mobovia). Hráč má "ukazovateľ života", ktorý zobrazuje množstvo jeho zdravia. Zdravie môže stratiť pádom z veľkej výšky, ak mu ublížia agresívne moby, zhorí v láve či v ohni, napichne sa na kaktus alebo sa utopí vo vode (možností je viac). Od verzie Beta 1.8 sa objavil aj "ukazovateľ hladu" (hungerbar). Hráč si ho môže doplniť použitím rôznych druhov potravín, ktoré sa dajú získať v hre. Pokiaľ je hráč "najedený", po istom čase sa mu doplní zdravie, ktoré mohol stratiť v minulosti. Ďalšími znakmi survivalu sú, že si hráč musí niektoré predmety vyrábať (na rozdiel od creativu) a trvá mu istý čas než rozbije bloky. Ak hráč zomrie, môže sa znovu oživiť a hru začať v tom istom svete, nájde aj veci, ktoré postavil predtým než zomrel, tiež môže nájsť predmety, ktoré ma pri sebe v okamihu smrti, ak sa k nim dostane dostatočne rýchlo a predmety nezobral iný hráč (v multiplayeri), prípadne nezhoreli v láve.
2. Creative (tvorivá hra)
V creative má hráč opoti survivalu niekoľko výhod: môže lietať, má nekonečno zdrojov (jeho zásoby sa nemíňajú), je nesmrteľný, nemusí jesť, a má k dispozícii príkazy, ktorými si môže ovplyvňovať veci, ktoré v iných herných režimoch nemôže (meniť deň/noc, givovať (pridávať) si zdroje).
3. Hardcore (drsná hra)
V hardscore má hráč len jeden život - ak zomrie, tak príde o uloženú hru a viac si už nemôže danú mapu zahrať (ak si ju predtým nezálohoval). Vzhľadom na náročnosť tohto herného režimu sa nedoporučuje pre nováčikov.
4. Adventure (dobrodružná hra)
Tento režim bol špeciálne vyvinutý pre hráčov tzv. Adventure máp. V tomto móde hráč nemôže ničiť bloky.
Bloky a itemy
Zdroje v minecrafte sa dajú zaradiť do dvoch kategórií: bloky, ktoré existujú vo svete; a itemy (veci), ktoré sú hráčovi priamo k dispozícii (môže ich vlastniť v úložisku - či už svojom inventári, alebo v truhliach). Každý blok má jemu zodpovedajúci item, ktorý sa po rozbití bloku objaví na mieste bloku, hráč môže bloky naspäť položiť kliknutím, ak má daný item k dispozícii. Itemov je však viac ako blokov, pretože existujú itemy, ktoré nereprezentujú blok, ale majú nejakú funkciu (napríklad krompáč).
Mobovia
V minecrafte sú mobovia (príšery, alebo mobovia), ktoré môžu hráčovi pomôcť alebo ublížiť. Je päť druhov mobov:
1. Pasívne
Hráč z nich môže získať rôzne suroviny ako napríklad jedlo, tieto moby nikdy nezaútočia na hráča a všetky sa spawnujú na zemi až na Squida (chobotnica), ktorá sa spawnuje vo vode. Do tejto skupiny zapadajú: Pig (prasa), Cow (krava), Squid (chobotnica), Mooshroom (hríbová krava "muchokrávka"), Chicken (sliepka), Sheep (ovca) a Villager (dedinčan). Po kliknutí na Villagera pravým tlačilom myši s ním je možné obchodovať.
2. Agresívne
Hráča napadnú, ak je v dosahu. Cave Spider (jaskynný pavúk), Witch (čarodejnica), Creeper, Skeleton (kostra), Spider (pavúk)+
(na povrchu útočí iba za tmy), Spider Jockey (kostra jazdiaca na pavúkovi) a Zombie sa spawnujú v tme. Do tejto skupiny zapadajú: Cave Spider, Creeper, Skeleton, Spider, Spider Jockes, Zombie, Ghast (duch), Magma cube (lávová kocka), Slime (sliz) a Blaze (ohnivák).
3. Neutrálne
Nezaútočia ak nebudú provokované (poškodené/udreté). Do tejto skupiny zapadajú: Zombie Pigman (prasačí zombík), Enderman (zaútočí aj pri pohľade "z očí do očí"), Wolf (vlk) Iron Golem (železný golem ale iba prirodzene naspawnovaný).
4. Bossovia
Tieto príšery majú zložitejší vzor útoku a pohybu, majú vysoký počet zdravia a spawnujú sa pojednom v jednom svete. Do tejto skupiny zapadá Enderdragon (Ender drak), ktorý sa prirodzene vyskytuje len v End worlde, a Wither, ktorý sa spawne len, keď hráč zostaví určitú štruktúru.
5. Krotiteľné
Do tejto skupiny patrí Ocelot (leopard) a Wolf (vlk) (ktorý tiež patrí do skupiny neutrálne) a Kôň. Proces krotenia u vlka je veľmi jednoduchý (narozdiel od Ocelota). Vlkovi sa jednoducho dá kosť a je skrotený (tiež záleží od hladu vlka, niekedy musíte obetovať viac kostí). U ocelotov platí postup: držte surovú rybu a nesmiete sa pohnúť. Je potrebné počkať kým k vám prídu a kliknúť na ocelota bez pohybu kurzora myši, ináč sa ocelot dá na útek. Po úspešnom skrotení sa ocelot náhodne premení na jednu z troch druhov mačiek. Kôň sa krotí tak, že na neho nasadáte (pravé tlačidlo) až kým sa neobjavia srdcia. Potom si ho môžete po stlačení "E" osedlať (príp. dať na neho aj brnenie) a jazdiť na ňom.